De Citroën Dyane werd in 1967 als een wat moderner en praktischere opvolger van de 2CV gepresenteerd. De Dyane kende een 5e deur, wat ruimer, wat stiller en wat sneller. Hij moest het vooral opnemen tegen de concurrentie van bijvoorbeeld de Renault 4.
In 1983 viel het doek voor de Dyane. De Dyane is een uitermate succes geweest; er zijn er maar liefst 1.444.583 van geproduceerd. Als opvolger van de 2CV deed de Dyane het echter niet goed, want de 2CV zou nog tot 1990 geproduceerd worden.
Dyane club
Op zoek naar een club voor je Dyane? De 2CV Club Nederland is een landelijke, levendige club voor liefhebbers van de Dyane, Mehari, 2CV en andere A-typen. Ontmoeten, genieten en sleutelen; dáár draait het om bij onze voitures.
De 2CV Club Nederland is de grootste A-type-gerelateerde vereniging in Nederland. We hebben een clubhonk in Ederveen waar je een gezellige bar, het onderdelenmagazijn en sleutelruimte vindt. In ons magazijn hebben we nagenoeg alles op voorraad.
Binnen de 2CV Club Nederland is er volop ruimte voor verhalen delen, ritten rijden en elkaar helpen. Daarbij is er aandacht voor alle ‘zuster’modellen: Dyane, Mehari, bestel-Eend (AK350, AK400), Acadiane, Ami’s en kitcars zoals de Burton en de Lomax. Al deze modellen zijn te classificeren als de ‘A-types’ van Citroën, met het beroemde ladder-chassis en luchtgekoelde tweecilinder boxermotor.